CRESTINI
Doriți să reacționați la acest mesaj? Creați un cont în câteva clickuri sau conectați-vă pentru a continua.

De ce am parasit biserica organizata - Ken Eckerty

In jos

De ce am parasit biserica organizata - Ken Eckerty Empty De ce am parasit biserica organizata - Ken Eckerty

Mesaj Scris de Mircea Pele Lun Mar 14, 2011 7:12 pm

Termenul folosit in Noul Testament pentru “biserica” este eclesia care in mod literar inseamna o adunare sau stringere impreuna a credinciosilor.Este metoda si mijlocul prin care Dumnezeu a ales sa umple toate lucrurile cu gloria si preeminenta Fiului Sau.Sfintii se aduna impreuna pentru a-l arata pe Hristos si pentru a se incuraja unul pe altul sa creasca in El.Fiecare membru manifesta o particica din Hristos contribuind astfel la aratarea plinatatii lui Hristos in trupul sau.

Isus a spus in Matei 18 :20 ca acolo unde doi sau trei sunt adunati in numele Sau El va fi in mijlocul lor.Aceasta poate avea loc oriunde:intr-o casa, intr-o barca,in parc si bineinteles chiar si intr-o cladire bisericeasca.Cand doi sau trei sau mai multi sfinti se aduna si canta impreuna, se roaga impreuna sau se indeamna unul pe altul la o traire mai sfinta , acestia au implinit intelesul nou testamentar al cuvantului ecclesia. Cu alte cuvinte, adevarata Adunare a lui Dumnezeu nu este o cladire ci un popor.De multe ori spun oamenilor:”Eu nu merg la biserica, eu functionez ca si Biserica”-si este o mare diferenta intre acestea.Mergand la biserica este un act care are loc de doua trei ori pe saptamana.A fi Biserica , este un mod de viata.Multi m-au acuzat ca am” parasit adunarea noastra” pentru ca nu merg la biserica si nu ma intilnesc cu alti frati in maniera in care cred ei ca ar trebui sa ma intilnesc.Noul Testament nu ne invata cum sa ne intilnim dar ne spune s-o facem cu regularitate.Faptul ca nu slujesc asa cum majoritatea credinciosilor cred ca ar trebui slujit nu inseamna ca am incetat sa ma adun laolalta cu alti credinciosi.Partasia intima cu frati si surori in Hristos este foarte importanta pentru mine si foarte scumpa.Dar cand ma refer la Biserica Organizata , ma refer la acel sistem denominationalist care spune:”slujirea trebuie facuta numai in felul acesta “ sau “trebuie sa crezi numai aceste elemente doctrinare” sau “trebuie sa te botezi numai in felul acesta”.Si desi bisericile nu se exprima in mod official astfel , majoritatea cred ca doar sistemul lor de slujire si doctrinar asigura credinciosului mantuirea.Resping total acest duh si acest mod de gandire si sper ca pana la sfarsitul acestui articol veti intelege si dumneavoastra punctual meu de vedere.

Sunt crestin de mai bine de 25 de ani.Am fost prezent la multe denominatii plecand de la baptist, evanghelic, penticostal.Am fost la biserici cu o gama larga de vederi teologice. Am fost arminianist, calvinist, dispensationalist, fundamentalist, pre si post tribulationist(daca nu stiti ce inseamna asta , credeti-ma nu pierdeti nimic). Am studiat teologie sistematica si am fost literalist aproape toata viata mea .Am fost membru in diferite biserici , am facut cursuri biblice si seminarii, am declarat adeziune multor declaratii doctrinaire si am facut marturii publice.

Totusi, printr-o serie de circumstante foarte dificile din viata mea , Dumnezeu a inceput sa-mi clatine intregul meu sistem de crezuri.Sistemul meu doctrinar de-a lungul anilor nu a fost bazat decat pe sisteme omenesti failibile si se schimba tot atat de des cum schimbam bisericile.Aveam cunostinta literara despre Dumnezeu, dar intelegerea mea despre caracterul Sau era teologic si nu bazat pe experienta personala.Nu vreau sa spun prin aceasta ca studiul scripturii nu este deosebit de important.Totusi , atunci cand intelectualismul ia locul spiritualitatii, atunci chiar si studiul in sine al Bibliei poate devein un idol.Denominationalismul mi-a umbrit vederea si mi-a dat o intelegere denaturata a dragostei lui Dumnezeu si a scopului judecatilor sale.Ce a facut Dumneze si continua sa faca in viata mea a fost sa faca dintr-un om mandru, arrogant si autoneprihanit sis a-l dezbrace de neprihanirea sa proprie si autoexaltare.Am inceput sa-mi vad intreaga teologie prabusindu-se sub ochii mei.Am vazut ca multele mele cunostinte accumulate nu erau altceva decaat “traditii omenesti”care m-au departat de adevarul central care este “Hristos in noi, nadejdea slavei”. Prin zdrobirea pe care am realizat-o la cruce, am incetat sa mai impresionez oamenii cu cunoasterea mea a scripturilor.

Dumnezeu a inceput sa-mi reveleze glorioasa descoperire a lui Hristos fiind “totul in toti”.Am vazut ca eram un om foarte religios-crestin da-dar unul religios.Focusul meu era pe slujire, activitati, predicat, cantat,etc.Parasisem curatia in Hristos de la inceput sau dragostea dintii.Hristos nu mai era totul pentru mine.Slujirea era mai importanta, mersul la biserica era mai important, reputatia mea era mai importanta;si cu toate ca studiul Scripturii e important, acest studiu devenise mai important decat Hristos insusi.Aproape instantaneu Dumnezeu m-a vindecat de denominationalism.Am inceput sa realizez ca denominatiile nu sunt altceva decat rupturi dureroase in trupul lui Hristos.Vorbind despre aceste divizari, apostolul Pavel spunea :”A fost Hristos impartit?”(1Cor 1 13)Am inceput sa realizez ca fiind membru al unei denominatii nu facea altceva decat sa contribuie la divizarea trupului lui Hristos.Denominatiile prin natura lor exclud pe altii.Pentru a fi membru al unei biserici trebuie sa semnezi aderenta la un anume set de doctrine care sunt de multe ori foarte diferite de biserica de peste drum.Fiind un membru active in biserica baptista sau penticostala am vazut ca incurajam un duh exclusivist.Trebuie sa fiu botezat in numele lui Hristos , sau in numele tatalui, fiului si duhului sfant?Trebuie sa vorbesc in limbi sau nu?Este necesar botezul pentru mantuire sau nu?Trebuie sau nu trebuie sa dau zeciuiala?Vine Hristos inainte sau dupa necazul cel mare?Pot sa-mi pierd mantuirea sau este sigura? Si desi am convingeri personale vizavi de toate aceste intrebari am vazut ca a face din acestea un set doctrinar si aderarea sau nu la acestea este conditia pentru a apartine de o biserica era gresit.

In primul rand idea de a fi membru intr-o biserica ca institutie omeneasca este nebiblica.Cand devenim crestini , devenim automat membri in trupul lui Hristos(ecclesia).aceste metode modern de membrie intr-o biserica nu sunt altceva decat adaugiri la ceea ce Hristos a facut déjà pentru noi. Daca suntem in Hrisatos , suntem déjà membri in Biserica universala Eclesia.Inteleg perfect ca Noul testament incurajeaza implicarea activa intr-o adunare locala de credinciosi , ceea ce dezaprob este idea de “membrie” intr-o biserica locala.Este o practica care divizeaza trupu lui Hristos.(Eu sunt al lui Apolo, sau a lui Chifa, eu sunt cu astia si nu cu ailalati)

Nu numai ca Dumnezeu a inceput sa-mi arate ca Hristos nu era prioritar in viata mea, dar chiar si in biserici Hristos nu avea primul loc.Hristos si-a pierdut primul loc in propria sa biserica dupa cum biserica din Efes isi pierduse dragostea dintai.Ce sau cine il inlocuise de fapt?Ei bine, programele, mai intai, apoi slujirile,apoi membrii cu functii il inlocuisera pe Hristos.Suntem atat de ocupati “pentru” Hristos ca am uitat ca “a fi” cu Hristos este mult mai bine.Va amintiti istoria Mariei si Martei?Marta era atat de ocupata sa-l serveasca pe Hristosca incat a uitat ca Maria care era la picioarele Domnului isi alesese lucrul mai bun.Isus nu a mustrat-o pe Marta pentru ca slujea. Slujirea este importanta- dar numai atunci cand aceasta izvoraste dintr-o relatie intima cu Mantuitorul.Orice altceva este idolatrie.Am facut din slujitorii si serviciile noastre mici idoli. Daca nu credeti ce spunem , cititi va rog buletinele informative de la intrarea in biserici.Majoritatea bisericilor se straduie sa atraga oameni laudandu-se cu activitatile si programele care au loc- servicii pentru copii, servicii pentru tineri, servicii pentru cei casatoriti, etc.Avem fel de fel de programe si activitati.Ne-am plictisit oare de simpla partasie a unuia cu altul ca trebuie sa cautam alternative la a ne umple timpul?Ma intreb de multe ori cate servicii de felul acesta a binecuvantat Isus?Cunosc un pastor care a realizat aceasta problema si a propus bisericii sa opreasca toate programele si sa se roage pentru calauzirea Domnului.Din nefericire majoritatea bisericii in frunte cu batranii si diaconii nu a vazut necesar acest lucru.Vedeti, aceasta biserica facuse din slujire un idol.Nu puteau sa renunte la acesta.

Poate ca cea mai mare problema a bisericii organizate este accentual pe care-l pun pe practicile vechi testamentare.Ceea ce mi-a deschis ochii cel mai tare a fost accentual care era pus pe practica vechi testamentare a zeciuelii.Majoritatea bisericilor invata ca este obligatoriu ca orice membru sa dea cel putin zece procente bisericii, ce trece peste aceasta fiind considerat dare de buna voie.Practica zeciuelii este complet straina adunarii nou testamentare , aceasta fiind un amestec de lege cu har.Acest spirit legalist se manifesta in multe predici astazi. In loc sa puna accent pe viata lui Hristos lucrand in si prin noi mai mult accent este pus pe pazirea poruncilor si ca rezultat, sarmanele oi straduindu-se sa lucreze pentru a fi in ordine cu Dumnezeu, in realitate exact opusul se intimpla.Sfintii se simt din ce in ce mai vinovati pentru ca nu traiesc la standardele impuse de biserica ; si tocmai asta averiza Pavel pe cei din Galatia. Acest sfinti incepusera in duhul si terminau in fire, fiind astfel in pericolul de a anula lucrarea lui Hristos in ei(Gal 3 3, Rom 4 14, Gal 5 2). Biserica de astazi calca pe urmele celor din Galatia-incepand in duhul si terminand in firea pamanteasca.

Problema care pune varf la toate este accentual pus pe legile vechi testamentare scrise pe table de piatra cand acesta ar trebui pus pe predica de pe munte, fericirile care trebuie sa izvorasca dintr-o inima plina de dragoste.Pavel ne spune ca legile vechiului testament au fost abrogate(1 Cor 3 11, Evrei 9 10,11) si crestinii nu mai sunt legati de ele (Rom 7 1,2)Nu e de mirare ca avem astfel niste biserici atat de impotente. Am inlocuit lucrarea Crucii cu “vitelul de aur “al faptelor.Se pare ca crestinii au uitat ca legea a fost data de Moise dar harul si adevarul au venit prin Hristos(Ioan 1 17).

O alta problema majora pe care o vad in bisericile organizate este preeminenta pastoratelor. Predominant, denominatiile sunt centrate in jurul unui om – pastorul. Anumite biserici au un comitet sau o adunare de frati batrani.Desi acestea sunt aproape de organizarea bisericii primare, de obicei controlul ajunge in mana unuia sau a doi oameni.Acesta nu era cazul bisericii primare.Accentul era pus pe fiecare membru care-si adducea contributia la zidirea trupului lui Hristos.Adunarile bisericii implicau pe toti membrii si nu doar unul sau doi(1 Cor 14 26,Col 3 16, Ef 4 16)Batranii si diaconii erau supraveghetori si slujitori. Astazi avem personal cleric platit si ca rezultat ramane in raspunderea unui singur om ca turma sa fie bine hranita si zidita si…. De ce nu…doar pentru asta e platit, nu?Directia si viziunea bisericii locale devine de obicei viziunea pastorului.De multe ori aceasta stinge Duhul lui Dumnezeu care lucreaza in fiecare credincios.Un pastor pe care-l cunosc vorbea astfel: “Biserica mea, slujba mea , crddinciosii mei, etc”Vedeti unde este problema?Dreptul de proprietate pe care trebuie sa-l aiba Hristos a fost uzurpat si luat de catre oameni.Nu vreau sa insinuez ca acesti oameni nu sunt sinceri sau nu-l iubesc pe Domnul. Este usor pentru ei sa pretinda dreptul de proprietate asupra ceva care nu le apartine. Din nefericire insa , Hristos nu mai este prioritar in Biserica Sa. El sta afara si bate si asteapta sa fie primit inauntru.(Apoc 3 20)

Biserica de astazi a devenit foarte mult asemenea unei afaceri. Are statut juridic.Are consiliu de administratie, conducere, etc.Intilnirile comitetului se face cu proceduri de vot.Este implicat in stringeri de fonduri de catre diferite comitete. Are constitutie, legi, doctrine tot asa ca si marile corporatii.Aduna bani, si inca sume mari.Pastorii si alti functionari au salarii. Aceasta mentalitate de afaceri este foarte departe de spiritual primei biserici.Biserica primara nu detinea cladiri mari sau platea salarii exorbitante liderilor.Banii lor slujeau la hrana saracilor si a orfanilor si vaduvelor.Va puteti imagina cum ar fi ca banii care se cheltuie pe cladiri, salarii si alte activitati ar fi folositi pentru hrana saracilor?Tara noastra nu ar mai avea nevoie de ajutoare sociale.Biserica ar deveni sistemul de ajutor social.Ce impact ar avea atunci Biserica asupra societatii!

NOTA:Nu vreau sa spun ca oamenii dedicati predicarii evangheliei nu trebuie recompensati.Totusi , a primi daruri de buna voie si a se incredinta Domnului pentru furnizarea celor necesare( care este total nou testamentar) este foarte diferit fata de a primi un salar exorbitant in detrimentul hranirii saracilor.

In final, doctrinele noastre au exclus multi crestini sincere de la partasie pentru simplul fapt ca nu erau de accord cu toate punctele din acestea.”Ortodoxia” este determinate de cativa si se asteapta a fi urmata de majoritate.De exemplu, faptul ca credinta mea in ce priveste destinul final al omului este diferit de majoritatea bisericilor, multe din acestea m-au dat afara.Am fost considerat eretic de multi si evitat de altii.Nu conteaza ca cred in mantuirea prin credinta in jertfa Domnului Isus, nu conteaza ca cred ca Isus este singurul nume in care oamenii pot fi mantuiti, nu conteaza ca indemn la o traire sfanta , ca lupt impotriva pacatului, ca predic pe Isus ca Domn si Mantuitor. Pentru faptul ca nu sunt de accord cu invatatura potrivit careia majoritatea omenirii va arde in iad pentru totdeauna , am fost considerat eretic si nedemn de a fi primit in partasie.Baza partasiei noastre ar trebui sa fie Hristos si El singur!

“Oricine marturiseste ca Isus a venit in trup este din Dumnezeu si n imeni nu poate zice Isus este Domnul decat prin Duhul Sfant”(1 Ioan 4 2,3 1Cor 12 3).Aceasta este singura noastra baza pentru partasie.

In concluzie , intentia mea in scrierea acestui articol a fost sa raspund unora din prietenii mei ingrijorati ca am parasit adunarea.Nu obiectez impotriva deciziei nimanui unde si cum vor sa slujeasca.Aceasta este intre ei si Dumnezeu.Desi cred cu tarie ca sistemul denominational divizeaza trupul lui Hristos si nu sunt ceea ce vrea Dumnezeu , totusi acesta este folosit de Dumnezeu pentru binele multora din copiii Sai.Daca crezi ca esti chemat sa frecventezi o biserica baptista, evanghelica, penticostala, etc. fa ceea ce crezi ca Dumnezeu te indeamna sa faci.Dar despre mine, nu pot participa intr-un sistem care cred ca a parasit spiritual nou testamentar. Aceasta nu inseamna ca n-am sa mai calc niciodata intr-o biserica, si in nici un caz nu inseamna ca am sa resping pe cei care slujesc acolo.Inseamna doar ca nu vreau sa ma daruiesc unui sistem denominational care promoveaza doctrina unor oameni.Dumnezeu ne foloseste pe toti acolo unde suntem si desi este adevarat ca a folosit sistemul denominational pentru a-si indeplini un anume scop, asta nu inseamna ca El doreste sa ramanem acolo.Vine timpul cand trebuie sa trecem de la lapte la hrana tare.Trebuie sa crestem si sa progresam in umblarea noastra cu Domnul. Aceasta de multe ori inseamna sa iei pozitie sis a fii catalogat ca “diferit” sau chiar eretic.Am fost si eu in sistemul denominational pentru aproape 20 de ani inainte ca Dumnezeu sa ma cheme afara. Si cunosc multi credinciosi care au simtit acelasi indemn al Duhului .Au suferit si ei aceeasi respingere ca si mine.Intr-o buna zi , totusi, Dumnezeu ne va chema pe TOTI afara din sistemul religios facut de oameni pentru a fi perfectati in unitatea Duhului Sfant. Pana atunci insa sa invatam cu totii sa ne iubim unii pe altii si sa pastram legatura pacii. Amin.

Ken Eckerty
sursa: www.resursecrestine.ro
Mircea Pele
Mircea Pele
Admin
Admin

Mesaje : 166
Data de inscriere : 05/04/2010
Varsta : 35
Localizare : Curtici

https://crestini.forumgratuit.ro

Sus In jos

Sus

- Subiecte similare

 
Permisiunile acestui forum:
Nu puteti raspunde la subiectele acestui forum